Jednou ze zajímavých částí semináře Frigomat Days byla praktická přednáška Giuseppe Scaringelly o zařízení a provozování vlastní prodejny zmrzliny. Mistr dokázal v bezmála hodinovém vyprávění shrnout nejen své životní zkušenosti, ale i trendy a nejnovější hity v prodeji zmrzliny, které sbírá při svých častých cestách po celém světě. Rozhodli jsme se pro vás to nejdůležitější sepsat a ve dvoudílném seriálu vám pomoci v přemýšlení, jak co nejlépe prodávat zmrzlinu.
Jednou ze zajímavých částí semináře Frigomat Days byla praktická přednáška Giuseppe Scaringelly o zařízení a provozování vlastní prodejny zmrzliny. Mistr dokázal v bezmála hodinovém vyprávění shrnout nejen své životní zkušenosti, ale i trendy a nejnovější hity v prodeji zmrzliny, které sbírá při svých častých cestách po celém světě. Rozhodli jsme se pro vás to nejdůležitější sepsat a ve dvoudílném seriálu vám pomoci v přemýšlení, jak co nejlépe prodávat zmrzlinu.
Pokud se rozhodnete prodávat zmrzlinu, jedním z vašich prvních rozhodnutí musí být umístění provozovny. Nezapomeňte, že sezóna prodeje zmrzliny je u nás výrazně kratší než v středomořských zemích. Proto musí být provozovna umístěna na tom nejlepším možném místě, abyste z potenciálních zákazníků vytěžili maximum. Jak říká Giuseppe Scaringella:
„Nejprve si vyberte město, pak čtvrť, pak ulici a pak konkrétní stranu ulice.“
Proč v tomto pořadí? Město musí být dostatečně velké, aby v něm pro zmrzlinu vůbec existoval odbyt. Počet obyvatel přitom nemusí být nijak závratný – zmrzlinu můžete úspěšně prodávat i v městečku s pěti tisíci obyvateli, pokud se do něj například z ostatních vesnic sjíždějí lidé za prací či úřady.
Rušná čtvrť je základ
Vybrat správnou čtvrť je velmi důležité. Zapomeňte na satelity a předměstí, kam lidé jezdí jen přespávat a kde je přes den mrtvo. Ideální je rušná část města, ve které se lidé pohybují po celý den, kde je množství institucí, obchodů a nejlépe i turistů.
Pak je třeba vybrat správnou ulici – nejlépe frekventovanou třídu, kde se neustále pohybuje velké množství chodců. Skvělá jsou místa v pěších zónách a centrech měst, která jsou ale vykoupena vyššími náklady na pronájem. Naopak nevhodné jsou boční uličky nebo ulice s intenzivním automobilovým provozem.
Hledejte rohovou prodejnu
Výběrem ulice ale přípravy nekončí. Teď je na čase vybrat správnou stranu a konkrétní místo. Projděte si několikrát celou ulici tam i zpět, po obou stranách a v různou denní dobu. Jen tak zjistíte, kudy a kterým směrem chodí nejvíce lidí. Proudící zástupy chodců totiž pro úspěšný prodej zmrzliny potřebujete ze všeho nejvíce.
Pořádně se podívejte také na rohové domy, zda by nebyla možnost prodeje zmrzliny zde. V zahraničí jsou rohové zmrzlinárny jedny z nejúspěšnějších.
„Při cestách po Španělsku a Portugalsku narazíte na spoustu prodejen zmrzliny, které sídli na rohu či křižovatce ulic. Díky tomu je možné mít vstup do prodejny i ze tří stran a lákat zákazníky odkudkoliv. Rohová prodejna je také nejlépe viditelná,“ prakticky poznamenal Giuseppe Scaringella.
V příštím díle seriálu si kromě dalších informací o umístění provozovny povíme více o tom, jak správně prezentovat zmrzlinu, jak uspořádat vitríny, a jak zmrzlinu jednoduše prodat.